ببین و لذت ببر

سلام به دوستان خودم و به تمامی کسانی که از وبلاگ من بازدید می کنند.خوش اومدید 

امروز می خوام براتون تصاویری زیبا از گوشه کنار برزک رو بزارم تا از دیدنش لذت ببرید  

 

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

ادامه مطلب ...

رسوم در حال فراموشی

 

 

به نظر شما این عکس چیه؟ تا حالا همچین چیزی دیدید؟

محرم در برزک

پرسیدم از حلال ماه چراقامتت خم است؟آهی کشیدو گفت: که ماه محرم است. گفتم: که چیست محرم؟ با ناله گفت:ماه عزای اشرف اولاد آدم است 

 

سلام ماه محرم را بهتون تسلیت میگم امیدوارم عزاداریتون قبول باشه.شهر برزک هم مثل تمام شهرها و روستاها با فرار رسیدن محرم یک دست سیاه پوش شدومردم این شهر به عزاداری آقاشون امام حسین (ع) می پرداختند.تو این شهر هم برای محرم آداب ورسومی داره برزک دارای هفت محله می باشد که هر محله برای خود هیئت جداگانه دارداز شب تاسوعا حرکت هیئت های عزاداری به محله های دیگر شروع میشود که تا شام غریبان ادامه داردودر صبح روز عاشورا تمام هیئات به سمت امامزاده سراج الدین بن موسی بن جعفرحرکت می کنند. 

 

 

 

 

شرمنده اگه مطالب کم بود به بزرگی خودتون ببخشید منتظر عکسهاو مطالب دیگر از محرم در برزک باشید

شاعران برزک

امروز در بخش شاعران برزک فقط یک شعر از آقای عباس خوش عمل کاشانی براتون میزارم. این شعر در مورد برزک گفته شده( این طور که به من گفتن ایشون علاقه ای زیادی به برزک دارن و به برزک هم اومدن از ایشون بابت این شعر ممنونم) 

 

شعری برای برزک

برزک و کوچه باغهایش را

 یاد دارم ز عهد کودکیم

بوده آن روستای اینک شهر

در همان عهد مهد کودکیم

****

من در آن دره ی نهان در کوه

جلوه های بهشت را دیدم

از دو چشمه که بودش ان دوران

آب نه شهد عشق نوشیدم

****

برزک ای شهر مردمان نجیب

هیچگاهم نرفته ای از یاد

صبحها در تو بود گلگشتم

عصرها روستای سعدآباد

****

زن ومردت همه شریف و نجیب

کودکانت صمیمی و ساده

وای بر من قریب چل سال است

گذرم سوی تو نیفتاده

****

برزک ای افتخار کاشانشهر

بر تو از من سلام و درود

گرچه ممکن نشد زیارت تو

در دلم جاودانه خواهی بود

(عباس خوش عمل کاشانی)

 

 

 

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچک » بخش تصاویر زیباسازی » سری چهارم www.pichak.net کلیک کنید

در مورد برزک بیشتر بدانیم

آنجا که سلسله جبال زاگرس در ساحل کویر ، آرام می گیرد تا در میان  کوههای بلند و ستبرش مامنی برای مسافر خسته کویر بوجود آورده تا از افتاب جانکاه و طوفان شن ناآرام کویر، دمی در سایه سار چنار و بید بیاساید و خستگی سراب کویر را در لطافت آب تسکین بخشد، شاهکاری ازهنر زیبای طبیعت جلوه گر می شود. در این شاهکار به دور از هیاهوی شهر و غوغای دود وترافیک ، سبزه زارهای زیبا و بکر دیده می شود که گویی مناظری از بهشت است.  

 

در جنوب غربی کاشان و در دامنه کوههای سر به فلک کشیده ی کرکس دره ی بزرگ و پهناوری وجود دارد به نام برزک. توسعه طولی شهر در مسیر دره ای سرسبز ، وجود چشمه سارهای متعدد با آب قابل توجه که باعث گسترش باغهای میوه در طول دره شده است،آن را به باغ شهری زیبا تبدیل کرده که همچون نگینی در منطقه خودنمایی می کند و هوای آن مشام جان را عطرآگین کرده و هر دوستدار طبیعت را به سمت خود می کشاند  

 

 

 

وجود کاریزها،چشمه های جوشان و رودخانه قدیمی که در میان شهر و کشتزارها روان است، مناظری از جنگلهای طبیعی را برایمان تداعی می کتد و برخورداری از فاکتورهای متعدد جذب توریست ( جاذبه های طبیعی ،آثار و ابنیه های تاریخی و برگزاری همایش ها و جشنواره ) برزک را به بزرگترین و مهمترین قطب گردشگری کاشان تبدیل کرده است. 

 

سابقه برزک به 5000 سال قبل برمی گردد. وجه تسمیه ی آن برز به معنای سرزمین بلند و مرتفع که واقع در کوهستان است و این بلندی و خشکی در میان آب باشد و(ک) ، که تصغیر است و در مجموع برزک به معنای تپه کوچک است. از آثار تاریخی و دیدنی این شهر می توان به زیارتگاه سراج الدین بن موسی بن جعفر ، حمام دوره صفویه ، اب انبار قاجاریه، آسیاب آبی قدیمی، تپه تاریخی قلعه ، آبشار و رودخانه و جاده تفریحی توریستی سعدآباد، چشمه احمد آباد و... اشاره کرد که برخی از این آثار به همت و تلاش شهرداری احیاء و ترمیم شده است.

ادامه مطلب ...